הדפסות קנבס- הזול הוא היקר


התחרותיות הגדולה בתחום הדפסות הקנבס, מאפשרת ללקוחות לבחור באתר אינטרנט ספציפי או חברה המתמחה בהדפסות אלה במגוון מחירים. המחירים השונים, אשר בחלקם זולים מאד, פעמים רבות, עלולים להתגלות כמאכזבים מבחינת התוצאה. מחיר זה עלול לבוא על חשבון איכות ההדפסה, מסגרת האורן והמתיחה וצורת ההדפסה. כבכל תחום אחר, המחיר היקר ביותר לא בהכרח יהיה האיכותי ביותר. אולם סביר להניח כי מחיר זול יהיה איכותי פחות בצורה משמעותית. לכן, יש לבחור בקפידה את העסק ממנו מזמינים תמונות אלה, בכדי לשמור על מידת שביעות רצון גבוהה מהמוצר הסופי.

איכות ההדפסה
הדפסה איכותית על בד קנבס, תלויה בגורמים רבים, כמו למשל איכות הבד עצמו. בדרך כלל ההחלטה להדפיס תמונה על קנבס נעשית מכיוון שתמונה זו מאפשרת את העצמת החוויה של המתבונן. החוויה המודפסת על בד קנבס, בשונה מתמונה אשר ממוסגרת במסגרת זכוכית, מאפשרת לחוויה המצולמת להיחוות בצורה אמתית ומציאותית יותר.

מעבר להדפסה האיכותית, הבד עצמו חייב להיות איכותי, ובדרך כלל עשוי מכותנה, והוא הבד הפופולארי יותר והיוקרתי יותר. בד קנבס אחר הינו בד העשוי מפוליאסטר. קריטריון נוסף אשר יכול לעזור בהדפסה איכותית הוא משקל בד הקנבס. יש לוודא כי בד הקנבס עומד תחת קריטריונים אלה, ובעל משקל של 350 גרם לפחות.

מתיחת התמונה על מסגרת
פעמים רבות, מתיחה לא איכותית על מסגרת עץ, עלולה ברבות הימים לקבל "בטן" ועיוות, אשר יפגמו בחוויית המתבונן. בדרך כלל, רוב ההדפסות יימתחו על מסגרת עץ אורן אולם מסגרות עץ איכותיות יאפשרו מתיחה מחודשת לאחר פרק זמן מסוים בעזרת פיני מתיחה אשר מוכנסים מבעוד מועד למסגרת זו.

המסגרות הזולות יותר יהיו כאלה אשר יאפשרו רק הדבקה ללא יכולת לשפר או להחליפן בעתיד. ככל שהתמונה תהיה גדולה יותר, כך המתיחה על גבי המסגרת צריכה להיות אפקטיבית וטובה יותר.  מעבר לכך, עץ האורן המשמש למסגרת חייב לעבור טיפול במזיקים ולהיות נקי ומוכן לעבודה.

צורת ההדפסה
צורת ההדפסה היוקרתית יותר מתבטאת באיכות הצבע ובחדות התמונה בכלל. בדרך כלל בתי דפוס אשר בטוחים בעבודתם, ייתנו ביטוחים כנגד דהיית הצבע לשנים רבות. איכות הדיו היא זו הקובעת האם ההדפסה תהיה איכותית והאם היא תוכל להישמר לשנים רבות. מחיר זול של הדפסה על קנבס, בדרך כלל יוכל להיות מיושם עקב פשרה בנושא הדיו. 

ככל שהדיו תהיה טובה יותר כך הצבעים יהיו דומים יותר לתמונה המקורית אשר נראית על גבי מסך המחשב. בהגדלת תמונה, מתמונה מקורית אשר הינה קטנה יותר יש לשמור על רזולציית תמונה כך שתיתן את האפקט הטוב ביותר. מכיוון שהדפסה על קנבס אמורה לשמש את המשפחה או המשרד לטווח ארוך, בדומה לכל תמונה, יש להקפיד על איכותה ועל הגימורים, אשר הופכים אותה ליצירת אמנות.