פסיפס על קנבס – כל פעם מגלים משהו חדש



תמונת פסיפס המודפסת על קנבס הינה יצירת אומנות, אשר אפשר בכל פעם לגלות עוד דבר חדש בה. כמות החוויות אשר מזמנת תמונה זו היא גדולה כל כך, עד כי ההתבוננות בה מפתיעה כל פעם מחדש. מהות הפסיפס, הוא יצירת תמונה גדולה המורכבת מתמונות קטנות רבות. התמונות הקטנות, בעזרת טכניקות מחשב שונות יוצרות משמעות חדשה אשר תהיה מפעימה פי כמה.

פסיפס על קנבס יכול להיות מרשים כמו הפסיפסים העתיקים של פעם

בחירת התמונות לפסיפס
ככל שייבחרו תמונות רבות יותר ליצירת הפסיפס, כך התמונה תיראה מרגשת ומיוחדת יותר, מכיוון שלא יהיה צורך בחזרה על תמונות מסוימות. את התמונות כדאי לבחור על פי נושא מסוים או מצולמים, מגלריה גדולה של צילומי המשפחה ברגעים יפים ומיוחדים, כך שגם התמונה הגדולה אשר תתקבל תיראה הומוגנית ומאוזנת. לרוב, התמונה מיוצרת ממאות ואף אלפי תמונות. יש להקפיד כי גם תמונות אלה יהיו באיכות טובה וברמת רזולוציה שתתאים לפיתוח, כפי שמצופה מתמונות בודדות האמורות להיות מודפסות על בד קנבס.

מעצב הפסיפס חייב לשים לב שכאשר הוא מקטין את התמונות, הן לא קטנות מדי ועדיין מאפשרות הנאה מכל אחת ואחת מהן. תוכנת מחשב מיוחדת מצליחה לסדר את התמונות כך שייצרו תמונה משמעותית חדשה, כך שכל תמונה קטנה תהווה חלק מהשלם. התמונה יכולה להיות מוגדלת לגודל הרצוי, ובתנאי שתעמוד בדרישות האיכות המקובלות, של חדות, צבע וגימורים. גימור התמונה הכללית יהיה כפי שנעשה בתמונות קנבס אחרות, כך שתמונה זו תוכל להאריך חיים למשך שנים רבות, גם ולמרות חשיפה לפגעי מזג האוויר.

מטרת הפסיפס
מכיוון שתמונת הפסיפס היא תוצר כה מיוחד, היא יכולה להיתלות אחר כבוד במרכז הבית או באחד מהחללים הציבוריים שבו. בדרך כלל, תמונה זו מושכת את תשומת הלב של כל באי הבית, כך שהיא הופכת להיות מרכז החלל וחושפת צדדים שיכול להיות שלא היו מוכרים עד עכשיו. את תמונת הפסיפס אפשר להעניק במתנה לקרובים-רחקים, כמו למשל סבא וסבתא, אשר יכולים ליהנות משלל תמונות מחיי הילדים, במסגרת אחת מיוחדת ומרהיבה.  

יתרונה הגדול של תמונת פסיפס אשר מיוצרת במיוחד להדפסה על קנבס היא באיכותה ובהרגשה החווייתית שהיא נותנת לצופיה. אפשר ליהנות מפרטי התמונה, כמו גם מהתוצר הסופי בצורה קלה, נוחה וידידותית יותר מאשר תמונה המוחזקת בתוך מסגרת זכוכית. איכויות הצבע וחומרי הגלם ייקבעו במידה רבה גם את מידת שביעות הרצון מהתוצר הסופי. בדומה לתמונות קנבס אחרות, היא חייבת להיות מתוחה על גבי מסגרת עץ אורן, בצורה כזו שאפשר יהיה למתוח אותה שוב במקרה הצורך. מעבר לכך, איכות בד הקנבס חייב להיות מהסוג הטוב ביותר, כך שהצבע יוכל להיטמע בתוך הבד בצורה מיטבית. לשם כך, רצוי לבחור בבית דפוס מיומן ומקצועי אשר יש ברשותו שנות ניסיון רבות עם מוצרים דומים.


ולסיום - שתי דקות של פסיפס מדהים- עשוי מקוביות. שווה צפייה !