פסיפס תמונות מודפס על קנבס


פסיפס תמונות הינו אוסף של תמונות בודדות קטנות, אשר שילוב ביניהם יוצר תמונה גדולה אחת.פסיפס התמונות הינה תמונה מרהיבה, אשר רק מבט מקרוב מגלה את אוסף הפריטים המיוחדים הנמצאים בה. זוהי למעשה יצירת אמנות, אשר מתגבשת לכלל אמירה יצירתית, אשר יכולה להיות תלויה אחר כבוד בכל אחד מחדרי הבית. יש לברר אם המקום בו בחרתם להדפיס את תמונת הפסיפס הינו מקצועי ומנוסה בסוג תמונות אלו, מכיוון שתמונות אלו דורשות התמחות ומקצועיות, כמו גם אחריות על התוצר הסופי. לרוב, לפני ההדפסה הסופית, אפשר יהיה לקבל עותק או דוגמא אחרת של התמונה כפי שהיא תיראה, אשר תדרוש הסכמה של מזמין העבודה.

פסיפס תמונות, יכול להיות מתנה נהדרת וייחודית לבני המשפחה הקרובים או ליקירים אחרים. בתהליך ההדפסה והיצירה מושקעת מחשבה רבה הן של המדפיס והן של בוחר התמונות. מספר התמונות אשר משתתפות בפסיפס זה, יכול להגיע עד מאות תמונות ואף אלפים, כך שהבחירה היא, פעמים רבות, החלק החשוב ביותר בכל העבודה כולה. ככל שייבחרו מספר תמונות רב יותר, כך לא תידרש חזרה מרובה על תמונות והתוצר הסופי יראה מלא, עשיר ומיוחד יותר. בדרך כלל מעורב בעיצוב גרפיקאי מוסמך המשתמש בתוכנות מקצועיות אשר יוכלו לסדר את התמונות באופן המיטבי, כך שהשלם יעלה בערכו על סך כל המרכיבים, וייצור תמונה הרמונית, אשר משתלבת בכל חלל וחדר.

תהליך יצירת הפסיפס
התמונות אשר נבחרו, צריכות לעבור בדיקה קפדנית לעצם התאמתן לפסיפס השלם. התמונות נחתכות ומעובדות כך שיהיו דומות אחת לשנייה, ויוכלו להתמזג זו אל זו. מעבר לכך, הן חייבות להתאים אחת לשנייה מבחינת צבעים, גוונים, רקע וגודל. תהליך זה של איסוף התמונות ועיבודם, הינו החלק הקשה ביותר בכל היצירה כולה, אולם הוא הראשון בחשיבותו, מכיוון שעליו מסתמכת כל התמונה כולה. לאחר שלב זה, יש לחבר בין התמונות וליצור את התמונה כולה באופן מדויק ומוקפד. לרוב, שלב זה יוכל להיעשות בעזרת תוכנות מחשב מסוימות.


לפני ההדפסה על בד הקנבס, ישנן עוד מספר החלטות שיש לבצע, כמו למשל בחירת הגודל של התמונה הסופית, והצבע השולט. תמונת פסיפס גדולה תזדקק למספר תמונות רב יותר. יש לשים לב כי גודל התמונות המרכיבות אינו קטן מדי, וכי ישנה אפשרות ליהנות מהתבוננות גם מכל תמונה בנפרד, באופן חד ואיכותי. ישנה אפשרות להדפיס פסיפס תמונות בשחור ולבן, או בצבעוני, על פי האווירה אותה רוצים לקבל. מכיוון שעבודה ומחשבה רבה מושקעים בתמונת הפסיפס, לרוב, התוצאה היא משביעת רצון ומספקת את כל הצדדים. הפסיפס, בדומה לתמונות קנבס אחרות נשאר לפרק זמן ארוך ויכול לשמש לעוד שנים רבות של הנאה וחווית התבוננות, במיוחד כאשר חומרי הגלם הינם האיכותיים ביותר.